Suma a trei numere este 534. Gasiti numerele stiind ca al doilea este cu 7 mai mic decat jumatatea primului, iar al treilea numar este o treime din al doilea numar

2
a+b+c=534 a=
534:3=178 178x2=356-7=349(al doilea nr.) restul poti face?

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-13T22:22:07+03:00
A+b+c=534
b+7=a/2
b=a/2-7

c=1/3 *b
c=1/3 * (a/2-7)  aducem la acelasi numitor in paranteza
c=1/3 * (a-14)/2
c=(a-14)/6

a+ a/2-7  +(a-14)/6= 534  aducem la acelasi numitor
6a +3a -42 +a -14= 3204
10a- 56=3204
10a=3204+56
10a=3260
a=326

b=326/2- 7=  163-7=156
c=(326-14)/6=  312/6= 52
2 5 2
2014-05-13T22:22:29+03:00
A+b+c=534
b+7=a/2
b=a/2-7

c=1/3 *b
c=1/3 * (a/2-7)  aducem la acelasi numitor in paranteza
c=1/3 * (a-14)/2
c=(a-14)/6

a+ a/2-7  +(a-14)/6= 534  aducem la acelasi numitor
6a +3a -42 +a -14= 3204
10a- 56=3204
10a=3204+56
10a=3260
a=326

b=326/2- 7=  163-7=156
c=(326-14)/6=  312/6= 52
1 5 1