Calculati a+b si b-a.Va rog sa explicati cum ati rezolvat!
a) a=3√7 -5√2 , b= 5√7 + 2√6

2
Stiind ca a= 3√7 -5√2 si b=b= 5√7 + 2√6 calculam in formula a+b si b-a
3√7 - 5√2(termenul a) + 5√7 + 2√6(termenul b) =8√7-5√2+2√6=>ca a+b = 8√7-5√2+ 2√6.
a-b=3√7 -5√2(termenul a) -(5√7 + 2√6) (termenul b)= 3√7 -5√2 -5√7 - 2√6 (pentru ca am avut minus in fata parantezei dupa cum se vede in exercitiu, minusul se inmulteste cu 5√7 si cu 2√6 si avem -2√6 pentru ca minus cu plus fac minus)= -2√7-5√2 -2√6=> ca a-b = -2√7 -5√2 - 2√6

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-23T15:45:41+02:00
A+b=3√7 -5√2 + 5√7 + 2√6
se aduna primul cu al treilea si iti va da
a+b=8√7 -5√2 + 2√6
si ramane asa pentru ca trebuie sa fie aceeasi cantitate sub radical ca sa poti sa le aduni sau sa le scazi
iar 
b-a=5√7 + 2√6-(3√7 -5√2)
deoarece e minus in fata parantezei se schimba semnele cand desfaci paranteza
deci 
b-a=5√7 + 2√6-3√7 +5√2
si la fel se scade 5 √7-3√7
si o sa iti dea 
b-a=2√7 + 2√6+5√2
si ramane asa
1 5 1
2014-01-23T15:49:10+02:00
A+b= 3√7-5√2 + 5√7+2√6=8√7 - 5√2 + 2√7 ( aduna   cei care au acelasi numar  sub  radical )

a-b= 3√7-5√2-5√7-2√6=-2√7-5√2 -2√6 (  minus  in  fata  parantezei  schimba semnele  din  interiorul  ei , de aceea  am  pus  minus  la 2√6  ,  si  am  scazut  din  nou  numerele  care  au  acelasi  numar  sub  radical  ,  dar  cum  5  este  mai  mare  ca  3,  am  pus  semnul  numarului  mai  mare  , adica - ) 
georgiana de unde minus din fata parantezei?
Pai acolo este a minus b , doar ca eu am desfacut direct parantezele
b-a unde minus?
e b - a
Asa se intampla cand citesti printre randuri..scuze