Un dreptunghi a carui suprafata poate fi impartita in doua suprafete in forma de patrat are perimetrul egal cu 30 cm.Calculati aria dreptunghiului.
Va rog,rezolvarea completa si corecta.(avem o doamna exigenta)

2

Răspunsuri

2014-05-13T17:00:30+03:00
L=2l
P=2(L+l)
2(2l+l)=30, 3l=15 , l=5 cm, L=10 cm
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-13T17:01:24+03:00
Perimetrul dreptunghiului este = 2L + 2 l , dar dacă suprafața lui cuprinde două pătrate putem spune că P = 4 l + 2 l => p = 6 l ; 30 = 6l /:6 => l = 5 cm , L = 2 x 5 = 10 cm ; Aria dreptunghiului este L x l , deci : A = 10 x 5 = 50 cm pătrați . Sper că am fost de ajutor ^_^