Am 2 probleme..la Matematicaa..
1.Sa se afle doua nr.stiind ca al doilea nr.este de 2 ori mai mare decat primul nr.iar,diferenta dintre triplul celui de-al doilea si dublul primului nr.este 936.

2.Se dau primele 16 nr.naturale nenule , Se cere sa se formeze cu ele patru grupe, cu cate patru numere distincte, cu suma numerelor din fiecare grupa aceeasi.

Va rog sa ma ajutati!! Dau multumesc primului. :)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-13T15:45:48+03:00
1. b=2a
3b-2a=936
3*2a-2a=936
6a-2a=936
4a=936              /:4
a=234
b=234*2
b=468

2.
(1  2  3  4  5  6  7  8)  (9  10  11  12  13  14  15  16)
1+16=17
2+15=17
3+14=17
4+13=17
5+12=17
6+11=17
7+10=17
8+9=17

Acum le aduni tu cate 2
:)

2014-05-13T15:55:25+03:00
B=2xa
3xb-2xa=936
3x2xa-2xa=936
6xa-2xa=936
4xa=936
a=936:4=234
b=234x2=468