Răspunsuri

2014-05-13T14:05:28+03:00
Este cea mai regenta organizatie de cooperare care a inceput cu comunitatea europeana.membrii acestei organizatii au fost belgia,marea britanie,germania,grecia,irlanda,italia,luxemburg,olanda,portugalia si spania.in 1991guvernele celor 12 state membre au semnat tratatul unirii europene.acesta a transformat comunitatea europeana si unirea europeana.in 1994 austria suedia si filanda au intrat si ele astfel numarul total de membri a ajuns la 15.
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-13T17:12:53+03:00
Uniunea Europeană a fost creată cu scopul de a se pune capăt numărului mare de războaie sângeroase duse de ţări vecine, care au culminat cu cel de-al Doilea Război Mondial. Începând cu anul 1950, ţările europene încep să se unească, din punct de vedere economic şi politic, în cadrul Comunităţii Europene a Cărbunelui şi Oţelului, propunându-şi să asigure o pace durabilă. Cele şase state fondatoare sunt Belgia, Franţa, Germania, Italia, Luxemburg şi Ţările de Jos. Anii '50 sunt marcaţi de Războiul Rece dintre Est şi Vest. În Ungaria, manifestările de protest din 1956 îndreptate împotriva regimului comunist sunt reprimate de tancurile sovietice; în anul următor, 1957, Uniunea Sovietică trece în fruntea cursei pentru cucerirea spaţiului, lansând primul satelit spaţial din istoria omenirii, Sputnik 1. Tot în 1957, Tratatul de la Roma pune bazele Comunităţii Economice Europene (CEE), cunoscută şi sub denumirea de „Piaţa comună”
1 5 1