Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-13T09:42:21+03:00
 Mai intai dai definitia basmului.
Ipoteza: Fragmentul din opera......  scrisa de......  este un basm intrucat prezinta toate caracteristicile acestuia.
Agrumente:  In primul rand fiind o opera epica    prezinta o actiune care se desfasuara....(de obicei la curtea unui imparat) si    spui rezumatul,  si daca ai  in fragmebt si formula de inceput poti spune ca  acest moment constitue  expozitiunea operei    aspect intarit de formula de inceput si  dai exemplu)
in  al doilea rand se remarca prezenta  cifrei magine( si  dai exenple din text ) ca de exemplu trei fete de imparat, trei zile si teri nopti etc.
 un alt arggumet  este reprezentat de  elementele fantasticului care   este infatisat in...( poate fi  gasit  sub forma de puteri supranaturale, obiecte, fiinte)  si dai exemple din text.
Conluzia: In concluzie prin argumentele prezentate  opere............. scrisa de........... este un basm.



Succes la teza!
2014-05-13T09:53:05+03:00
BASMUL (din cuvantul vechi slav basni = nascocire) este o naratiune populara sau culta, in proza sau in versuri, de mare intindere si cu multe personaje, in care intamplarile reale se impletesc cu cele fantastice (miraculoase, ireale), fiind savarsite de eroi cu puteri supranaturale si prezentand lupta dintre bine si rau. Finalul basmului aduce, de obicei, victoria binelui asupra raului. 

CARACTERISTICI
1. Dimensiuni ample;
2. Actiunea se desfasoara
pe mai multe planuri, cu
interventia supranaturalului , binele invinge raul;
3. Actiune complicata, 
plasata intr-un spatiu imaginar (cele doua taramuri aflate la mare distanta);
4. Durata indelungata;
5. Personaje numeroase, 
reprezentand fortele binelui sau ale raului; 
6. Naratiunea se imbina cu
dialogul si descrierea;
7. Formule specifice (de 
inceput, mijloc si incheiere) . 

si la fiecare caracteristica tu vii cu exemple pe text