5+10+15+20+...+200=5(1+2+3+4+...+40)=5* 40*41/2=5*1640/2=5*820=4100, apoi cea ce a doua ecuatie 1+2+3+4+...+40=40*41/2=1640/2=820 la final 4100/820=5, asta este o metoda , mai exista si o alta metoda
Multumesc

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-23T09:53:02+02:00
Pai din prima ecuatie scoti facor comun 5.
vei avea 5*(1+2+3+...+40) :(1+2+3+...+40). cele doua paranteze impartite dau 1

si vei avea 5*1=5
* - inseamna inmultire.
1 5 1
2014-01-23T09:58:34+02:00
Scoti factor comun pe 5 din prima paranteza si dupa imparti =5
1 5 1