Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-12T17:21:31+03:00
Unghiul inscris in cerc este jumatate din unghiul corespunzator central
si cum arata ? adica cum se construieste?
Cercurile sunt curbe simple inchise,in care se separa in doua regiuni exterior si interior
unghiul inscris este cel care are varful pe cerc si extremitatile laturilor unghiului la fel (pe cerc)
2014-05-12T17:32:26+03:00
Daca avem un cerc C(O,r), de centru o si raza r,  A, B , C trei puncte pe cerc , atunci unghiul LABC avand varful pe cerc si laturile coarde ale aces,  se numeste unghi inscris in cerc .
masura acestuia este pe jumatate din cea a  arcului mic  cuprins  intre laturile sale:


m <( ABC ) =  1 - 2mAC