Răspunsuri

2014-05-12T17:09:37+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-12T23:02:17+03:00
Cauzele:
- dorinta de expansiune a Germaniei ,Italiei,Japoniei

Forte paticipante:Puterile Axei (Germania,Italia si Japonia) s-au confruntat cu Coalitia Natiunilor Unite formata in 1941-1942 de S.U.A,Marea Britanie si URSS.

Razboiul a inceput prin atacarea Poloniei de catre Germania (1 semtembrie 1939) i-ar ca raspuns Anglia si Franta,care erau aliate cu Polonia declara razboi Germaniei.
17 semptembrie  Rusia intra in Polonia  pe care o imparte cu Germania si URSS.
In primavara lui 1940 Germania cucereste succesiv tarile vestice:
Danemarca,Norvegia,Belgia,Olanda,Luxemburg,iar Franta cere armistitiu la 22 iunie.
Prin dictatul de la Viena, Romania este obligata sa cedeze Ungariei o mare parte din Transilvania si Bulhariei sudul Dobrogei la 7 septembrie.
Germania esueaza incercarea de a controla spatiul aerian al Angliei in vederea unei debarcari (batalia Angliei din toamna lui 1940)
Italia ataca Grecia (toama lui 1940) esecu italienilor si instalarea unui guvern ostil la Belgrad determina Germania sa ocupe Iugoslavia si Grecia (aprilie-mai 19410
22 iunia 1941-Germania ataca URSS "Operatiunea Barbarosa"
Romania si Finlanda se alatura Germaniei ,apoi se alatura si Italia si Ungaria.
URSS in primele luni de razboi are pierderi insemnate de armament si un un numar mare de soldati prizonieri.
In octombrie nemti au inaintat pana la periferia Moscovei cucerind un intins teritoriu,doar venirea ierni si gerului au oprit inaintarea Germaniei.
Batalia de la Moscova care s-a prelungit pana la inceputul lui 1942 si infrangerea armatei germane duce la esescul ,,Razboilui Fulger,,
7 decembrie 19 41 avioane japoneze au atac prin surprindere baza navavala americala Pearl Harbour din Hawai determinand intrareia in razbou a SUA alaturi de Anglia si URSS si mondializarea conflictului militar si extinderea considerabila a teatrului de operatiuni militare. .Armatele japoneze inainteza rapid si ocupa orasele:Hong Kong,Mamila,Singapore si Rangoon precum si Indonezia ,Birmania si numeroase insule din Oceanul Pacific.
In batalia aeronavala de la Midwayd -37 iunie 1942.flota japoneza sufera mari pierderi in confruntarea  cu fortele americane datorita acestui esec Japonia pierde initiativa strategica iar razbiul fulger desfasurat de ea a esuat.
Romania a intors armele la 23 august 1944 nemtilor
URSS castiga razbiul iar Hitler se sinucide.

Razboiul s-a incheiat la 8-9 mai in Europa si 2 septembrie 1945 in Japonia.

In acet razboi au murit peste 50 de milioane de oameni,milioane de oameni au murit in lagare de exterminare Auschwitz,Dachau.Birchenau s.a.
imense pagube materiale
2 5 2