Răspunsuri

2014-05-11T16:44:13+03:00
Poezia ..... apartine genului liric.Definitia genului liric (Genul liric cuprinde toate operele literare prin intermediul carora poetul transmite in mod direct si subiectiv propriile ganduri, sentimente, trairi, idei cu ajutorul eului liric.)Tema este inspirata din ......Al doilea argument il constituie prezenta eului liric. Eul liric il regasim in pronumele de persoana I si a II- a .......... si in verbe de persoana I si a II-a ........ . Al treilea argument reprezinta sentimentele poetului ....... .Alt argument sunt imaginile vizuale, auditive, miscare (dati exemple)Concluzia : Toate aceste argumente demonstreaza ca opera .... apartine genului liric.
11 3 11
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-11T16:46:14+03:00
                     Doina este o creatie lirica in versuri in care sunt exprimate direct sentimentele variate            caracterizate   prin profunzime.Doina se interpre- -teaza pe o melodie tipica,avand un tempo larg, ta- -raganat.            Fiind o creatie lirica, gandurile si sentimen- -tele  de tristete, instrainare, de jale sunt exprimate direct.            Ca orice creatie populara are trasaturi specifice; caracter anonim pt. ca nu i se cunoaste autorul, se caracterizeaza prin oralitate pentru ca s-a transmis prin viu grai, are caracter colectiv deoarece creatorul popular face anumite transformari in transmiterea ei pe cale orala, caracter sincretic pentru ca se imbina mai multe arte,caracter popular dat de elementele lexicale si caracter national,fiind o creatie specifica poporului.               Sentimentele exprimate direct se caracterizeaza prin intensitate,gradare,puritate,prospetime.Eul liric isi face simtita prezenta prin folosirea verbelor si pronumelor de persoana I si a II-a „voi”, „va leganati”, „noi”, „nu ne-am legana”.              Pe parcursul doinei sunt folosite diferite figuri de stil precum:personificari, sunt personificati brazi care comunica cu eul liri, „Voi brazi-nalti incetinati/ De ce foc va leganati?/ Noi cum nu ne-am legana/ Ca mai sunt doua trei zile si p-aici pustiu ramane” epitete „lung”, „lata”, „saraca”,repetitii „iarba lunga, iarba lata” si  repetitia prepozitiei „fara” care accentueaza sentimentul de tristete si antiteza dintre ce ar trebui sa fie dar nu este,  interjectia „o!”care accentueaza sentimentul de jale,  enumeratia „strunghite”,  „scaune”, „ţancuri”, „lasatori” si propozitiile interogative si exclamative „De ce foc va leganati?”,„Dara stana, saraca?o!/Cine foc a matura-o?”               Textul doinei este scurt si nestructurat in strofe insa poate fi impartit in trei secvente in functie de cele trei motive; motivul leganarii brazilor unde sentimentul de tristete incepe sa apara, motivul transhumantei cand sentimentul de tristete este in crestere datorita plecarii turmei, si motivul stanei parasite unde sentimentul de tistete atinge puncatul maxim transformandu-se in sentiment de jale.               Oralitatea textului este marcata de cuvintele si expresiile populare „strunghite”, „oite”, „tancuri”, „sipotel”,intrejectia „o!”, substantive in vocativ, constructii interogative „Dara stana, saraca?o!/Cine foc a matura-o?”.                 Doina se inspira din atitudinea omului fata de natura si timp, viata si moarte.                  Elementele de versificatie sunt simple specifice creatiilor populare; rima imperecheata, ritm trohaic, masura de 7 silabe.Toate acestea sunt argumentepentru a demonstra ca poezia „Voi brazi-nalti, incetinati” este o DOINA.              
27 4 27