VA ROOOOOOOOOOOOOOOOG AJUTATIMA E URGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENT!!!!!!!! In trapezul dreptunghic ABCD,cu AB//Cd,m(<A)=90 de grade,AB=16 cm,Cd=8 cm si AD=6 cm.Calculati: a)lungimea segmentului [BC]; b)aria trapezului; c)perimetrul triunghiului MDC,daca AD intersectat BC={M}

2

Răspunsuri

2014-05-11T15:49:24+03:00
Daca ABCD trapez dreptunghic  CO perpendicular pe AB ceea ce inseamna ca triunghiul COB este dreptunghic in O si aplici teorema lui Pitagora si da BC egal cu 8 radical din 2 .
A trapezului este egala cu( Baza mare +B
(Baza mare + baza mica )X h supra 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-11T16:00:39+03:00
A) Luăm înălțimea CH pe AB.
tr. CHB , m(H)=90º => [Pitagora]  BC(patrat) = CH(patrat) + BH(patrat) => BC = (radical) 36 + 64 => BC = (radical)100 => BC = 10 cm.
b) A = [(B+b) · h]/2 => A = [(8+16) · 6]/2 => (Simplificând 6 cu 2) A = 24 · 3 => A = 72 cm (pătrați)
c) Tr. MDC (asemenea) Tr. MAB => MD/MA = MC/MB = DC/AB
MD = MA - DA => (înlocuim) MA-DA/MA = DC/AB => MA-6/MA = 8/16 => MA = 2MA -12 => -MA = -12 ( / -1 ) => MA = 12 (deci) MD = MA-DA => MD = 6 cm
La fel, înlocuim și pe MC din raportul MC/MB . Rezultă MC = 10 cm.
P = MC + MD + DC = 10 + 6 + 8 = 24 cm .
Sper că ai înțeles. Succes !
1 5 1