Comentariul a fost şters
Albinele sunt răspândite pe întreg globul, făcând excepție de cele mai înalte altitudini, regiunile polare și unele mici insule oceanice. Cea mai mare diversitate de specii de albine o găsim în regiunile calde, aride sau semiaride.Multe albine sunt negre sau gri, dar altele sunt galben deschis și roșii.
Albinele sunt insecte zburătoare, clasificate în cadrul superfamiliei Apoidea din cadrul subordinului Apocrita, care mai conține viespile și furnicile, care se hrănesc cu nectarul florilor(ca sursă de energie grație conținutului de zaharuri), și cu polen (ca sursă de proteine, folosit mai mult la hrănirea larvelor), activitate ce se soldează cu polenizarea florilor, și, în unele cazuri, cu producerea mierii.

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-22T19:10:00+02:00
Albinele produc miere , iar matca poate face pana la 201 oua pe zi (daca nu chiar mai multe.. parca 2000)
2 3 2
2014-01-22T19:10:09+02:00
* Albinele care pazesc stupul recunosc albinele straine care incearca sa intre in stup dupa un miros specific. Fiecare familie are mirosul sau specific produs de niste glande speciale denumite Nassonov.

* Puteti recunoaste o albina “hoata batrina” dupa corpul ei plesuv, negru-lucios. Acesta a devenit asa in urma luptelor cu albinele pe care le-a atacat, ele smulgandu-i cu mandibulele toti perisorii de pe corp.

* In natura, pe langa albinele melifere se mai intilnesc si rudele lor apropiate – albine solitare (melitele-rozatoare de frunze, megahilele etc, aproximativ 300 specii).

* Liniile de curent electric de inalta tensiune au o influenta negativa asupra activitatii si vitalitatii albinelor. Acestea afecteaza productivitatea familiilor de albine si le face agresive.

* Cuvintul “nectar” inseamna “bautura zeilor” iar legenda spune ca acest produs da viata vesnica.

* Larva din care se va naste o regina isi mareste greutatea corpului de 3000 de ori in 5 zile in timp ce larva din care se va naste o albina lucratoare doar de 1500 ori.

* In conditii extreme, albinele au o rata de supravietuire de 5-6 ori mai mare decat a omului.

* Durata de viata a reginei este de 50-60 de ori mai mare decat a albinei lucratoare.

* In trecut, stupii erau vopsiti cu o solutie facuta din var stins amestecat cu brinza la care se adauga clei de visinar.

* De obicei albinele culeg nectar de la o distanta de pina in 2 km de la stupina.

* In caz de necesitate, albinele pot culege nectar si la distante de pana la 3 km iar familiile slabe zbor pina la 1 km in timp ce familiile puternice pina la 3-4 km.

* Raza de zbor a albinei de la stup pina la cules de hrana depinde de mai multi factori: puterea familiei, conditiile climaterice, sezon si perioada zilei, intensitatea si concentratia nectarului plantelor melifere.

* Albinele pot fi folosite pentru a detecta minele terestre.

* Pentru a obtine un kilogram de miere, albinele colecteaza nectarul din aproximativ 2 milioane de flori de salcam.

* O albina poate sa viziteze 24 de flori in doar un minut..
1 5 1