Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-10T22:45:31+03:00
Fie VM apotema piramidei.
In triunghiul VMB-dreptunghic,m(<M)=90
VB=muchia laterala=10cm
BC=12cm
BM=12/2=6
VM²=VB²-BM²
VM²=10²-6²
VM²=100-36
VM=√64
VM=8
1 5 1
2014-05-10T23:33:40+03:00

Avem piramida triunghiulara  VABC,AB= 12,VA=10.Construim apotema VM_|_AB⇒MA=MB=10/2=5.In triunghiul VMA,m(<M)= 90`⇒T.Pitagora ca VM²=AM²+VA²⇒VM²=25+100⇒VM=√125⇒VM=5√5cm.⇒Apotema piramidei = 5√5cm!