Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-10T17:51:27+03:00
Ip=c+3
(c+3)²=c²+c²
c²+6c+9=2c²
c²-6c-9=0
c=6(1+√2)/2=3(1+√2)
P=2*3(1+√2)+(6+3√2)
P=6+6√2+6+3√2=12+9√2=3(4+3√2)
aceasta fiind cateta, iar x este solutia ecuatiei de gradul II, solutia pozitiva pt ca este vorba despre o latura
Mai exista si o alta metoda de rezolvare ? Problema este intr-o varianta de teza pentru clasa a VII-a , unde nu s-a invatat ecuatia de gradul II.
mai putem sa scriem ecuatia intr-o forma astfel incat sa grupam cumva convenabil termenii. Caut o solutie si pentru asta, dar este ceva mai dificil
Multumesc pentru ajutor !
sper sa reusesc sa te lamuresc
2014-05-10T17:55:44+03:00

daca x cateta 
x+3 ipotenuza cu Pitagora 
i²=c²+c²
(x+3)²=2x²
x²+6x+9=2x²
x²-6x-9=0
solutia
x1,2=  (6+si - √36+36)/2
x1=6-6√2 <o si nu poate fi solutie
x2=(6+6√2)/2=3+3√2
P=2(3+3√2)+6+3√2=12 +9√2=3(4+3√2)
am refacut calculul meu pt ca nu calculasem perimetrul; sa ne spui daca este bine. Succes!
eu am facut o greseala
gresisem si eu initial pt ca nu citisem intreg textul
cand stai mult in probleme te mai pacalesti dar interesant este cand cel care cere rezolvarea gaseste gresala ca atunci inseamna ca a inteles si ca a lucrat si singur
Cum ati ajuns la : c= 6 (1+√2) / 2 = 3 (1+√2 ) ?