Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-10T14:49:00+03:00
Figurile de stil sunt procedee prin care se modifică înțelesul propriu al unui cuvânt sau construcția gramaticală uzuală pentru a da mai multă forță unei imagini sau expuneri. În prezentarea celor mai importante figuri de stil se ține seamă de gradul lor de complexitate și de relațiile care se stabilesc între ele.
Uite cateva figuri de stil:
Aliterația constă în repetarea consoanelor sau silabelor initiale.
Asonanța constă în repetarea unor vocale cu efect sonor.
Onomatopeea este un cuvânt alcătuit pe modelul armoniilor imitative, prin care se imită sau sugerează sunete naturale.
Sincopa constă în eliminarea unui sunet sau grup de sunete în interiorul unor cuvinte.
Afereza constă în eliminarea unui sunet sau grup de sunete de la începutul unui cuvânt.
Apocopa constă în căderea unui sunet sau grup de sunete de la sfârșitul unui cuvânt.
Repetiția constă în repetarea unui cuvânt sau a unei expresii în diferite poziții ale enunțului.
Enumerația constă în prezentarea succesivă a unor fapte sau aspecte. Relația ce se stabilește între termenii enumerării este una de coordonare.
Elipsa constă în suprimarea unei părți din enunț, pentru că este neesențială sau se poate deduce din context.
Aposiopeza este procedeul de întrerupere a enunțului, parte omisă fiind considerată de prisos sau subînțeleasă.
Comparația este una dintre cele mai frecvente figuri de stil și constă în alăturarea a doi sau mai mulți termeni cu scopul evidențierii primului termen.Dar nu se poate scrie decat sub forma epitetului personificator pentru a se alatura figurii de stil.
etc....










1 5 1
2014-05-10T14:50:17+03:00
Personificarea=atribuirea insusirilor omenesti unor obiecte, fenomene, animale etc.
repetitia= repetarea unor termeni pt a sublinia o idee
comparatia= compararea unor termeni pt a-l evidentia pe primul
enumeratia= enumerarea unor termeni pt a evidentia o idee
epitetul= atribuirea unei insusiri deosebite pt un obiect sau o actiune

1 5 1