Va rog sa ma ajutati
Albinele Nina,Bina si Zina au vizitat impreuna 170 flori.Zina a vizitatde trei ori mai multr flori decat Nina,iar Bina a vizitat cu 20 de flori mai multe decat Nina.
Cate flori a vizitat fiecare?


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-10T12:46:53+03:00
N |_____n___|
z |_____n___||_____n___||_____n___|   }170
b |_____n___|...20..|

Observam ca toate segmentele sunt egale. Trebuie sa aflam cat inseamna un segment
5xn+20=170
5xn=170-20
5xn=150
n=150:5
n=30

z=n+n+n
z=30+30+30
z=90

b=n+20
b=30+20
b=50

=======================================================

n+b+z=170
z=3n
b=20+n

Inlocuim in prima expresie
n+20+n+3n=170
5n=170-20
5n=150
n=150:5
n=30 (Nina a vizitat 30 de flori)

z=3x30
z=90 (Zina a vizitat 90 de flori)

b=20+30
b=50 (Bina a vizitat 50 de flori)
reprezentare prin segmente te rog daca poti
ok, editez si adaug prin segmente
acum e mai clar?
da multumesc
2014-05-10T12:49:11+03:00
3a=zina
1a=nina
1a+20=bina

3a+1a+1a+20=170
5a+20=170
5a=170-20=150

a=150:5=30
a=30 flori Nina
3a=30x3=90=flori Zina
1a+20=30+20=50=flori Bina

Raspuns:Nina = 30 flori , Zina=90 flori , Bina=50 flori 

verificare:30+90+50=170flori =>raspun corect
1 5 1