Floricica,floricea
Mandra,mandruleana mea,
Ochii tai si toate-s bune,
Sprancenele-ti fac minune;
Mandra,mandruleana mea,
Floricica gingasea
Ochii tai ma baga-n frica,
Sprancenele ma ridica,
Floricica gingasea,
Mandra,mandruleana mea!
Sprancenele dumitale
Pene de privighetoare:
Cand le sui,cand le ridici,
Rau la inima ma strici;
Cand le sui,cand le cobori,
Din picioare ma dobori!

1.Analizeaza morfosintactic termenul dumitale

2.Prezinta cazurile si functiile sintactice ale pronumelor personale din text:

3
.Scrie doua propozitii cu omografele gramaticale ale verbului "sui"(forma din text); precizeaza modul si timpul fiecaruia:

4.Numeste valoarea morfologica,functia sintactica si cazul cuvantului "tai"(ochii tai)

5.Identifica,in text, un adjectiv propriu-zis; alcatuieste apoi propozitii punandu-l la toate gradele de comparatie:

6.Construieste enunturi in care sa folosesti pronumele posesiv "ai tai" cu functiile sintactice indicate;
-subiect
-nume predicativ
-complement indirect(dativ)
-atribut pronominal genitival
-atribut pronominal prepozitional

7.Alege din text:
-un predicat nominal
-un subiect multiplu
-un atribut pronominal (in dativ)
-un atribut adjectival (in vocativ)

8.Selecteaza,din text,un adverb de timp fara grad de comparatie:


Va rog....Ajutati-ma....!!!!Va rog din suflet!!!

2
Acestea sunt 8 din 20
Păi, e un test?
De unde e luat?
nu stiu ...doamna profesoara ni-le-a scris pe tabla si noi le-am copiat
Păi pct. 8 nici nu există!

Răspunsuri

2014-05-09T19:03:21+03:00
6. Ai tăi sunt acasă. ( S) Aceşti cățeluşi sunt ai tăi. (NP) Alor tăi le-am dat cheia. (CI) Ai tăi ochi sunt albastri. (Atr. G) Prieteni [ca ai tai] nu am mai întâlnit. APPrep. Caz Ac.
2 4 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-09T19:04:36+03:00
1.DUMITALE=pronume personal de politete
2.mea=caz N ,func S 
tai= caz N ,func S
-ti= cazD, func C 
le= caz N func S 
4.tai= adjectiv pronominal posesival cazN, func S.
5.Floarea este GINGASA.
Ea este mai puti GINGASA
Ele sun la fel de GINGASE
Tu esrti mai putin GINGASA
Aceasta este cea mai GINGASA
Acelea sunt cele mai putin GINGASE
Violeta aceea este foarte GINGASA
6.AI TAI sunt cei mai frumosi(subiect)
Ochiii aceia nu sunt AI TAI (NP)
Le-am facut daruri alor I TAI(complement indirect D)
Aleea dinaintea alor  AI TAI este inzapezita (atribut pronominal propozitional)
7.toate-s bune(PN)
floricica,floricea(subiect multiplu)
dumitale(atribut pronominal)
floricea(atribut adjectival)

 8 nu e dar restul sper sa fie bun succes!!!
Fără 'tăi' = Atr. adj. pron. genitival, per. A 2-a, sg.
exercitiul 3???
Te sui pe scară? ( indicativ prezent, pers. a 2-a sg., conj. a 4-a)
De fapt, aş putea spune ca este modul reflexiv fiindca infinitivul este 'a se sui".
Nu vreau sa sui lucrurile pe scară! ( 'să sui" - conjunctiv prezent, pers. I, sg., verb tranzitiv)