TEXT:
Luna plina se ridicase in cumpana cerului senin si plutea prin vazduhul albastrui-galbui ca o corabie rotunda de aur. O alta luna stramba cazuse in mijlocul apei foarte limpezi, intanzind pana in stufurile uscate ale malului o punte de argint vechi.
Mi s-a parut atunci ca vazduhul se umple de ninsoare deasa si mai marunta ca pulerea si ca aceasta ninsoare, cazand poate pesteapele intinse, le da stralucirea stranie pe care numai undele inghetate o au.

1.Selecteaza din text cate un adjectiv in cazurile nominativ, acuzativ si genitiv.
2. Transcrie din textul dat un substantiv in cazul genitiv si altul in cazul acuzativ.
3. Transcrie, din text trei adjective formate prin conversiune.

2

Răspunsuri

2014-05-08T23:01:35+03:00
Adjectiv in genitiv: Senin.
Adjectiv in acuzativ:Albatrui-galbui
Adjectiv in nominativ: Stramba

2. Substantiv in acuzativ: Prin vazduhul
    Substantiv in genitiv: Cerului
3. de aur, intinse, inghetate
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-05-08T23:02:29+03:00
1.Caz nominativ:plina(luna)
Caz acuzativ:foarte limpezi(apei)
Caz genitiv: nu imi dau seama 
     Ti-am pus in paranteza substantivele cu care se acorda.

2.Substantiv in genitiv : ale malului;
Substantiv in acuzativ : prin vazduhul;

3. Adjective formate prin conversi
une:
de aur (corabie)
de argint(punte)
inghetate.


Sper ca te-am ajutat... :)
Comentariul a fost şters
Cu placere:)
Cu placere :)