Răspunsuri

2014-05-08T22:58:12+03:00
1. Indicativ a) Prezent: Eu pictez, tu pictezi, noi pictam, voi pictati, ei/ele picteaza, el/ea picteaza
b) imperfect: eu pictam, tu pictai, el/ea picta, noi pictam, voi pictati, ei/ele pictau
c) perfect compus: eu am pictat , tu ai pictat, el/ea a pictat, noi am pictat, voi ati pictat, ei/ele au pictat
d)perfect simplu: eu pictai, tu pictasi, noi pictam, voi pictati, el/ea picta, ei/ele pictara
e) mai mult ca perfectul: eu pictasem, tu pictasesi, el ea pictase, noi pictasem, voi pictaseti, ei/ele pictasera.
f) viitor 1: eu voi sa pictez, tu vei sa pictezi, noi vom picta, voi veti picta, ei/ele vor picta, el/ea va picta
g) viitor 2: Eu voi fi pictat, tu vei fi pictat, el/ea va fi pictat, noi vom fi pictat, voi veti fi pictat, ei.ele vor fi pictat
h) Viitor popular: eu o sa pictez, tu o sa pictezi, el/ea o sa picteze, noi o sa pictam, voi o sa pictati, ei/ele o sa picteze.
2. Conjuctiv: a) Prezent: eu sa pictez, tu sa pictezi, noi sa pictam, el/ea sa picteze, voi sa pictati, ei/ele sa picteze
b) perfect: eu sa fi pictat, tu sa fi pictat, el/ea sa fi pictat, noi sa fim pictat, voi sa fi pictati. ei/ele sa fi pictat.
3. Conditional-optativ. a) Prezent: eu as picta, tu ai picta, el/ea ar picta, noi am picta, voi ati picta, ei/ele ar picta.
b) perfect: Eu as fi pictat, tu ai fi pictat, el/ea ar fi pictat, noi am fi pictat, voi ati fi pictat, ei/ele ar fi pictat.
4.Imperativ: -Picteaza!
                 -Pictati!

Sper ca te-am ajutat!:)

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-08T23:14:11+03:00
Indicativ :

Prezent: 
Eu pictez
Tu pictezi
El/Ea picteaza
Noi pictam
Voi pictati
Ei/Ele picteaza

Imperfect: 
Eu pictam 
Tu pictai
El/Ea picta
Noipictam
Voi pictati
Ei/Ele pictau

Perfect Compus:
Eu am pictat
Tu ai pictat
El/Ea a pictat
Noi am pictat
Voi ati pictat
Ei/Ele au pictat

Perfect Simplu: 
Eu pictai
Tu pictasi
El/Ea pictase 
Noi pictasem
Voi pictaseti
Ei/Ele pictasera

Mai mult ca perfectul:
Eu picaseram
Tu pictaserasi
El/Ea pictasera
Noi pictaseram
Voi pictaserati
Ei/Ele pictasera

Viitor:
Eu voi picta
Tu vei picta
El/Ea va picta
Noi vom picta
Voi veti picta
Ei/ele vor picta

Viitor anterior:
Eu voi vi pictat 
Tu ve fi pictat
El/ea va fi pictat
Noi vom fi pictat
Voi veti fi pictat 
Ei/Ele vor fi pictat

Conjunctiv: 

Prezent: 
Eu sa pictez
Tu sa pictezi
El/Ea sa picteze
Noi sa pictam
Voi sa pictati
Ei/Ele sa picteze

Perfect:
Eu sa fi pictat
Tu sa fi pictat
El/Ea sa fi picta
Noi sa fi pictat
Voi sa fi pictat
Ei/Ele a fi pictat

Imperfect:
Picteaza!
Pictati!

Conditional-optativ: 

Prezent:
Eu as picta
Tu ai picta
El/Ea ar picta
Noi am picta
Voi ati picta
Ei/Ele ar picta

Perfect:
Eu as fi pictat
Tu ai fi pictat
El/Ea ar fi pictat
Noi am fi pictat
Voi ati fi pictat
Ei/Ele ar fi pictat

Infinitiv: a picta

Participiu: as fi pictat

Gerunziu: pictand

Supin: dupa pictat, inainte de pictat.. 
4 4 4