La începutul anului scolar numarul baietilor este egal cu o treime din numarul fetelor,in al doilea semestru mai vin 3 baieti si atunci numarul acestora este jumatate din numarul fetelor. Cati elevi erau in clasa la inceputul anului scolar?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-07T19:40:18+03:00
Notam cu b nr. de baieti si cu f nr. de fete. Atunci, initial 3*b=f
Ulterior 2*(b+3)=f si se rezolva acest sistem de 2 ecuatii, din care rezulta b=6 si f=18, prin urmare la inceputul anului scolar erau 24 elevi in clasa.
1 5 1
2014-05-07T19:48:28+03:00
27 elevi la fete pui 6 segmente da la baieti 3 ,dar pe al treilea segment scrii +3 si dacca imultesti 3 cu 9 (segmente) da 27