9. Dacă se aşează câte doi elevi în
bancă rămân trei elevi în picioare, iar dacă se
aşează câte trei elevi în bancă rămân trei
bănci libere. Câţi elevi sunt?


A.24 B.30 C.27 D.32

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-07T11:40:56+03:00
X = nr. elevi
y = nr. banci

Ai ecuatiile: 2y = x - 3 si 3(y - 3) = x
Atunci x = 2y + 3 si, o inlocuiesti in 3y - 9 = x => 3y - 9 = 2y + 3 => 3y - 2y = 9 + 3 =>
y = 12 => x = 2*12 + 3 => x = 27.

In concluzie: ai 27 de elevi si 12 banci.


Bafta!
2014-05-07T14:35:15+03:00
X=nr banci
2x+3=3(x-3)
2x+3=3x-9
x=12 banci
inlocuimx si aflam elevii
2x+3=2*12+3=24+3=27 elevi