Calculeaza masa Na(OH) care este necesara absorbtiei dioxidului de carbon obtinut la arderea propanului C3H8 cu volumul de 11,2 l masurat in conditii normale. Vreau un raspuns corect nu vorbe cum ar fi: nu stiu nu e nevoie sa scrii asta :) 10 pct pt cel mai bun :)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-06T21:50:36+03:00
C3H8 + 5 O2 ---> 3 CO2 + 4 H2O
V in conditii normale = 22.4 litri
22,4 l C3H8.........3*44 g CO2
11,2 l C3H8.........x g CO2          x = 66 g CO2
Masa molara CO2 = 12+2*16=44 g/mol
CO2 + 2 NaOH ---> Na2CO3 + H2O
44 g CO2........2*40 g NaOH
66 g CO2..............y g NaOH        y = 120 g NaOH
Masa molara NaOH = 23+1+16=40 g/mol

Toata problema se rezolva folosindu-te de reactiile chimice.
:)
nu
nu
cepta cererea de prietenie
cred ca dupa aia il primesti
2014-05-06T22:19:23+03:00
C3H8 + 5 O2 ---> 3 CO2 + 4 H2O
V in conditii normale = 22.4 litri
22,4 l C3H8.........3*44 g CO2
11,2 l C3H8.........x g CO2          x = 66 g CO2
Masa molara CO2 = 12+2*16=44 g/mol
CO2 + 2 NaOH ---> Na2CO3 + H2O
44 g CO2........2*40 g NaOH
66 g CO2..............y g NaOH        y = 120 g NaOH
Masa molara NaOH = 23+1+16=40 g/mol