Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-05-06T21:15:23+03:00
„A fost o data ca niciodata” este formula de inceput de basm .Basmul este o sursa a stravechii intelepciuni din popor, din timpurile cele mai indepartate, cu radacini directe in mitologie si religie, preluand din acestea acele imagini si simboluri care s-au intiparit adanc in memoria colectiva.Basmul Greuceanu a fost cules de Petre Ispirescu si publicat in 1882..Unul dintre simbolurile cele mai puternice ale basmului Greuceanu este cifra trei: o calatorie de trei zile si trei nopti, trei zmeoaice si trei zmei, eroul se metamorfozeaza dupa ce se da de trei ori peste cap, pe sfetnic il pedepseste cu trei lovituri de palos etc. Cifra trei este in general cifra preferata in basme pentru numarul incercarilor ce trebuie depasite de erou. Tinand cont de faptul ca basmul este cules pe taram romanesc, fundamental crestin, simbolistica cifrei trei poate fi interpretata in stransa legatura cu religia crestina, unde desemneaza Sfanta Treime, fundament al acestei religii, prin Dumnezeu-Tatal, Dumnezeu-Fiul si Sfantul Duh..Unul dintre simbolurile cele mai puternice ale basmului Greuceanu este cifra trei: o calatorie de trei zile si trei nopti, trei zmeoaice si trei zmei, eroul se metamorfozeaza dupa ce se da de trei ori peste cap, pe sfetnic il pedepseste cu trei lovituri de palos etc. Cifra trei este in general cifra preferata in basme pentru numarul incercarilor ce trebuie depasite de erou. vorba basmului, „eu incalecai p-o sea, si va povestii voua asa”.
1 5 1
2014-05-06T21:59:50+03:00

formule:

-a fost odata ca niciodata

-si merse,merse

-si incalecai pe-o sa si v-am spus povestea asa