400 grame solutie NaOH C=40% reacționează cu H2SO4.

Se cere:
a) Scrieți ecuația reacției chimice.
b) Calculați câte grame H2SO4 sunt necesare reacției.

Dau punctele dacă rezolvați corect toată problema ( și punctul a) si b) ), profesoara a zis să rezolvăm parcă prima oară masa dizolvantului (md), parcă, nu sunt sigur, e urgentă situația, vă rog, mulțumesc. P.S.: Am nevoie de rezolvarea intregii problemei, nu doar raspunsul corect.

2

Răspunsuri

2014-05-06T21:27:55+03:00
A)NaOH+H2SO4=Na2SO4+H2O
b)md NaOH =c*ms\100
                  =40*400\100
                  =160 g
M(masa moleculara)NaOH= 1*23+1*16+1*1=40 g\mol
M H2SO4 =2*1+1*32+4*16=98 g\mol
160 g NaOH ...................40 g
x g H2SO4 ..................98 g 
x=98*160\40
x=392 g H2SO4
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-06T21:28:57+03:00
A) H2SO4 + 2 NaOH ---> Na2SO4 + 2 H2O
b)c%=md/ms * 100=>md=ms*c%/100=400*40/100=>md NaOH = 160 g 
Pe baza ecuatiei scoti urmatoarele date:
98 g H2SO4.........2*40 g NaOH
x g H2SO4..........160 g NaOH      
x = 196 g H2SO4 - este masa necesara reactiei

Mase molare necesare pentru rezolvarea problemei
H2SO4 = 2 * A hidrogen + A sulf + 4 * A oxigen = 2*1+32+4*16=98g/mol
NaOH = A sodiu + A oxigen + A = 23+16+1 = 40 g/mol
Sper sa intelegi rezolvarea si sa pui intrebari daca ai.
e bine
da,exact...ai dreptate...am pus din greseala 2*80 cand era 40
e corect...asa asa
am corectat si eu,scuze ca te-am indus in eroare...imi pare rau
a, ok, va multumesc amandurora, acu' dau puncte.