Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-06T20:45:01+03:00
P-pix
c-caiet
3p+2c=38
5p=c+20  c=5p-20
3p+10p-40=38
13p=78
p=6 lei
c=5p-20=30-20=10 lei
c=10 lei
p=6 lei




b=3+√2.√11/2 astea doua se pun sub un singur radical si se simplifica⇒b=3+√11
Ma=(a+b)/2
a+b=2/(3+√11)  +(3+√11) 
se aduce la acelasi numitor (3+√11)
a+b=2+(3+√11)²totul pe( 3+√11)
(2+9+6√11+11)/(3+√11)=(22+6√11)/(3+√11)
Ma=(a+b)/2=2(11+3√11)/2.(3+√11)=(11+3√11)(3+√11)
rationalizand adica inmultind si numitorul si numaratorul cu conjugata (3-√11)⇒
Ma=(33+9√11-11√11-3.11)/(9-11)=-2√11/-2=√11

Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
dar radicalul lui 2trece si peste urmatorul numar?
a stai ca iese ai rabdare
ca sa scriu cu radicali iti scriu tot in coada exercitiului de pe pagina
2014-05-06T21:40:50+03:00
Un caiet costa 38-20=18lei,        iar un pix costa 18+18=36de lei cele doua caiete si mai ramane 2lei adica rezultatul unui pix                                                                                     total:pix=2lei                                                                                                                     caiet:18 lei