Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-06T21:00:45+03:00
Marea Neagra este o mare continentala situata intre Europa sud-estica si Asia Mica care scalda tarmurile Romaniei pe o lungime de 245 km, Ucrainei, Turciei si Bulgariei. Prin sistemul de stramtori Bosfor- Marmara-Dardanele, Marea Neagra comunica cu Marea Mediterana, iar prin stramtoarea Kerci cu Marea de Azov - mare care reprezinta de fapt o anexa a Marii Negre. Are, in linii mari, forma ovala si tarmuri putin crestate (cu exceptia peninsulei Crimeea), iar in partea de nord-vest are numeroase limanuri. Platforma continentala este foarte extinsa, mai ales in nord-vest, apoi adancimile cresc, ajungand in regiunea central-sudica la 2.425 m. In Marea Neagra se varsa numeroase fluvii mari, ca: Dunarea, Nistru, Bug, Nipru, Rioni, Kizil-Irmak si de aceea salinitatea ei este scazuta (in medie 20-22 o/00) in comparatie cu cea a Oceanului Planetar. 



Ca urmare a acestor straturi de salinitate diferite exista si o fauna variata atat pe adancime cat si pe intreaga intindere a Marii Negre. Platoul ...

1 5 1
2014-05-06T22:28:42+03:00
Marea Neagra este un rest din Marea Sarmatica, din punct de vedere  hidrografic.