Răspunsuri

2014-05-06T15:42:21+03:00
E foarte greu de explicat se afla pe baza de valenta
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-06T16:05:27+03:00
Bilantul maselor inseamna ca masa se conserva:cat ai la reactanti trebuie sa ai si la produsi.Te folosesti de masele molare si de masele atomice.
Ca + 1/2 O2 ---> CaO
40     1/2*32         56
Din ecuatie putem observa:40+1/2*32=56 (A) => bilantul masic a fost respectat
Masa atomica Ca = 40 g;masa atomica O = 16 g,dar fiind oxigen molecular este 32 g,iar pt CaO se calculeaza masa molara = 56 g
3 H2 + N2 ---> 2 NH3
3*2      28         2*17
Din ecuatie putem observa:3*2+28=2*17 (A) => bilantul masic a fost respectat
Masa atomica H = 1 g,dar este hidrogen molecular deci este 2 g;masa atomica N = 14 g,dar este azot molecular deci are 28 si masa molara NH3 = 17 g/mol
1 5 1