Doua trenuri pleaca din aceeasi gara, in aceeasi directie, si in acelasi sens. Primul pleaca cu ora inaintea celuilalt si are viteza de 45k\h. Dupa cat timp al doilea tren il va ajunge pe primul, stiind ca se deplaseaza cu viteza de 57km\h?

2

Răspunsuri

2014-05-06T14:00:51+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-06T15:20:24+03:00
Ambele trenuri strabat acelasi spatiu pana la intalnire dar in timpi diferiti si cu viteze diferite.
Pentru cel care pleaca primul
S=V1*(t+Δt)
Pentru al doilea
S=V2*t
unde t este timpul cat se deplaseaza al doilea. Primul va circula un timp mai mare cu Δt.
Al doilea plecand mai tarziu cu Δt egal cu o ora dar avand viteza mai mare il va prinde pe primul la distanta S. Egalam cele doua spatii
V1*(t+Δt)=V2*t si prelucram matematic.
V1*t+V1*Δt=V2*t
t(V2-V1)=V1*Δt
t=V1*Δt/(V2-V1)
Transformi km in metri, orele in secunde si vitezele in m/s. Obtii t in secunde.
Sper ca stii sa faci asta!
Succes!
1 5 1