Răspunsuri

2014-05-06T00:00:50+03:00
De ex . A citi il poti conjuga la indicativ , conjuctiv, conditional optativ , imperativ . La indicativ la timpul : prezent , perfect simplu, perfect , compus , mai mult la perfect si imperfectul adica : eu scriu, eu scrisei, eu am scris , eu scrisesem, eu scriam Conjuctivul este cu conjuctia să ( sa scriu , sa scrii , sa scriem ) Conditional optativ ( aș scrie , ai scrie , am scrie , ati scrie ) Imperativ( arata o porunca, un ordin sau indemn) , scrie, scrieti ! ( vb poate fi doar la persoana a2 a )
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-06T00:08:55+03:00
La moduri personale de ex. la indicativ prezent verbul a manca : eu mananc, tu manaci... la imperfect : eu mancam, tu mancai, el/ea mananca, noi mancam, voi mancati, ei / ele mancau, la perfect simplu: eu mancasi, tu mancai, el / ea mananca, noi mancaram, voi mancarati, ei /ele mancara, la perfect compul : eu am mancat, tu ai mancat, el/ea a mancat, noi am mancat, voi ati mancat, ei / ele au mancat, la mai mult ca perfect: eu mancasem. tu mancasesi, el /ea mancasera, noi mancasera, voi mancaserati, ei/ele mancasera, la viitor : eu voi manca, tu vei manca, el /ea va manca, noi vom manca, voi veti manca, ei/ele vor manca, la viitor anterior: eu voi fi mancat, tu vei fi mancat, el/ea va fi mancat, noi vom fi mancat, voi veti fi mancat, ei/ele vor fi mancat, la conditional-optativ prezent: eu as manca
tu ai manca 
el/ea ar manca
noi am manca
voi ati manca
ei/ele ar manca
la conditional -optativ perfect:
eu as fi mancat
tu ai fi mancat
el/ea ar fi mancat
noi am fi mancat
voi ati fi mancat
ei/ele ar fi mancat
la conjunctiv prezent:
eu sa mananc
tu sa mananci
el/ea sa manance
noi sa mancam
voi sa mancati
ei/ele sa manance
la conjunctiv perfect toate formele sunt la fel eu sa fii mancat, tu sa fii mancat...
la imperativ prezent:
mananca la persoana a doua sg si pl. iar la plural: mancati
iar la cele nepersonale:
supin: de mancat
gerunziu: mancand
participiu : mancat
infinitiv: a manca
2 5 2