Intr-o scoala sunt 780 de elevi. Cum cei de la gimnaziu vor merge la teatru, iar cei din ciclul primar la circ, directorul scolii vrea sa stie exact cati elevi sunt in fiecare ciclu de invatamant. Ajutati-l voi, stiind ca numarul din gimnaziu este cu 80 mai mic decat triplul numarului de elevi din clasele primare.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-05T20:52:58+03:00
P+g=780  p-ciclul primar    g-ciclul gimnazial
g+80=3p
g=3p-80

3p-80+p=780
4p=780+80
4p=860
p=215
g=645-80
g=565

1 5 1
2014-05-05T20:53:52+03:00
B- elevi la gimnaziu
a - elevi la clasele primare
a+b= 780
b+80=3p
b= 3a-80
3a-80+a=780
4a=860
a= 860:4
a 215

a= 780-215=565
565 elevi gimnaziu si 215 elevi primara