O camasa si o cravata costa impreuna 180 lei. Daca pretul camasi s-ar mari cu 10% si cel al cravatei s-ar reduce cu 5% atunci cele doua obecte ar costa 186 lei. AFLATI PRETUL CAMASI SI A CRAVATEI.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-05T19:44:48+03:00
X camasa
y cravata
x+y=180
x+x.10/100+y-y5/100=186
aducand la acelasi numitor 
110x+95y=18600
x=180-y
110.180-110y+95y=18600
15y=1200
y=80lei
x=100 lei
4 4 4
2014-05-05T19:50:19+03:00
A+b = 180
1,1a+0,95b = 186
______________
inmultim prima ecuatie cu 1,1 si se scad1
1,1a+1,1b = 198
1,1a+0.95b = 186
_______________
0,15b = 12 => b=80, a=100