Răspunsuri

2014-05-05T09:15:14+03:00
Figuri de stil - Comparatia – este punerea in paralel a doi termeni pe baza unor asemanari pentru a evidentia caracteristicile unuia dintre ei .Fata-i rosie ca marul .

Metafora – este inlocuirea unui termen obişnuit (propriu) cu altul neobisnuit (figurat) pe temeiul unior asemanari intre ei .„Pe cer straluceste mingia de foc . „

Personificarea – este atribuirea de calitati omenesti unor lucruri , fiinte , fenomene. Se realizeaza mai ales cu ajutorul verbelor , adjectivelor … „Spicele jucau in vant . „

Ilustreaza comunicarea om-natura , un motiv de baza inliteratura romana. Este valorificata de creatorul popular cu multa maiestrie cat si marii scriitori culti . 

Inversiunea – este schimbarea topici normale pentru a sublinia un anumit cuvant care va impune atentiei o idee . „Intr-o salbatica splendoare . „

Hiperbola – este marirea sau micsorarea exagerata a realitatii pentru obtinerea unor efecte artistice .
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-05T09:22:28+03:00


comparatie-chipul ei stralucea ca o raza de soare

epitet-cerul alb

personificare-pinguinul vorbitor

repetitie-era frumoasa,frumoasa

1 5 1