identifia predicatele. arata felul lor si prin ce parte de vb sunt exprimate

ziua urmatoare desteptanduse din somn Gita era nelinistit.

sunt inima-n inima neamului meu si-i cant si iubirea si ura

2
nu este greşit s-o întrebaţi pe d-na voastră
defapt e corect dar nu pot sa scriu ce nu am invatat
da
nu ati invatat de adjective variabileee :OOO
???

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-04T19:35:01+03:00
Desteptanduse=Pv./verb predicativ
era=Pn/verb copulativ,
sunt=Pn/verb copulativ,
cand=Pv./verb predicativ.

mersi mult
nu e chiar asa corect
PN sunt alcatuite si din NP
Cu placere...Stiu dar a zis sa spunem felul predicatelor..:)
2014-05-04T19:38:33+03:00
Era nelinistit=Predicat Nominal format din verbul copulativ "era" (mod indicativ, timp imperfect, pers. a III-a, nr sg, conjugarea a IV-a, forma afirmativa) si din numele predicativ "nelinistit"
sunt inima=Predicat Nominal format din verbul copulativ "sunt" si numele predicativ "inima"
cant=Predicat Verbal exprimat prin verb predicativ, mod indicativ...
sper ca te-am ajutat
1 5 1