Doresc un referat despre istoria avioanelor... să fie minim 20 de rânduri pentru o foaie A4.
Nu doresc răspunsuri inutile, dau raport dacă e cazul.
Mulţumesc! :)

1
"Primul zbor real al fraților Wright a avut loc pe 6 Mai 1908", AIpheus W. Drinkwater, operator telegraf
"Wilbur si Orville Wright sunt creditați cu primul lor zbor, într-o mașinărie mai grea decât aerul, pe 17 Dec. 1903. Dar Alpheus W. Drinkwater, în vârsta de 76 ani, care a trimis mesajul telegrafic ce ne-a introdus în epoca avionului, a zis ca frații doar au "planat" de pe dealul Kill Devil in acea zi. Primul lor zbor real a avut loc pe 6 Mai 1908, a spus el".
http://wright-brothers.wikidot.com

Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-05-04T18:51:37+03:00
Istoria avionuluiConsiderat - cateva mii de ani - un vis nerealizabil, zborul i-a pasionat pe oameni si i-a facut sa nascoceasca cele mai ciudate masinarii cu care sa incerce sa se ridice in vazduh. Dar abia acum un secol, fratii Wright au realizat, in America, primul zbor cu un aparat mai greu decat aerul. Aeroplanul lor a zburat doar cativa metri. De atunci si pana azi, avioanele au ajuns sa faca zboruri intre continente, cu o viteza ce o depaseste pe cea a sunetului. Toate aceste performante se datoresc unor mari inventatori, care, cel mai adesea, isi pilotau propriile avioane, riscandu-si viata. 

Visul de a zbura a inceput cu legenda lui Icar, despre care se spune ca si-a confectionat doua aripi din pene lipite cu ceara si s-a ridicat in vazduh, apropiindu-se de soare. Insa, din cauza caldurii, ceara s-a topit, iar Icar s-a prabusit. 

In perioada Renasterii, celebrul Leonardo da Vinci s-a gandit, pe langa alte masinarii fantastice, la un aparat cu care omul sa poata zbura. Studiind cu atentie zborul pasarilor, el a proiectat un aparat numit ortopter. Aripile acestuia ar fi trebuit sa fie miscate in acelasi timp de mainile si picioarele unui om, lucru de fapt imposibil. Planurile lui da Vinci au cazut apoi in uitare pentru multa vreme. 

Mai tarziu, in secolul al XVII-lea, preotul italian Francesco da Lana imagineaza la randul sau o corabie zburatoare, care ar fi trebuit sa se poata ridica in aer cu ajutorul a patru globuri din metal, golite de aer. Acest proiect fantezist a ramas si el nerealizat. Totusi, spre sfarsitul secolului al XVIII-lea, omul a reusit sa urce spre cer cu ajutorul balonului umplut cu aer cald. In secolul urmator sunt construite primele planoare de catre Otto Lilienthal, care a si murit intr-o astfel de incercare de a cuceri vazduhul. Insa planorul a reprezentat primul pas spre construirea unui aparat mai greu decat aerul si care sa se deplaseze prin mijloace proprii. Acesta va fi aeroplanul sau avionul. 

In 1897, francezul Clement Ader a reusit sa se ridice in aer cu un aparat construit de el insusi, care semana cu o pasare mare si ciudata. Motorul - deosebit de slab - punea in functiune o elice, care facea ca aeroplanul sa se urneasca de la sol. Unii considera ca acesta a fost primul avion din lume care a zburat. De fapt, „zborul” sau a fost un salt de cativa metri. Probabil ca primul zbor cu adevarat reusit a fost cel realizat cu aparatul fratilor Wilbur si Orville Wright cativa ani mai tarziu, in 1903. Acesti americani au reusit sa se ridice cu aeroplanul timp de 12 secunde, zborul avand loc la Kitty Hawk, in Carolina de Nord (S.U.A.). 

Dupa aceasta data incep sa fie construite si alte aeroplane, in America si Europa. Insa, pe atunci, ele abia se ridicau in aer. Cei care le urmareau „zborul” erau nevoiti sa se culce pe iarba, pentru a vedea daca rotile acestora s-au ridicat sau nu de pe pamant. Cu timpul, insa, aeroplanele s-au perfectionat, reusind sa zboare tot mai sus si mai repede. 

Dintre romani, primii care au construit aparate zburatoare si le-au pilotat au fost Aurel Vlaicu si Traian Vuia. De altfel, la 13 septembrie 1913, Vlaicu se va prabusi in apropiere de Campina, in incercarea sa de a survola Carpatii. Alti inventatori romani in acest domeniu au fost Henri Coanda (care proiecteaza in 1910 primul avion cu reactie), Tache Brumarescu, Ion Paulat (creatorul primului hidroavion romanesc), Rodrig Goliescu si altii. 


Dupa primul razboi mondial, performantele aviatice au sporit mult. Aparatele de zbor au inceput sa parcurga distante foarte lungi, pentru a duce scrisori si colete postale, ceea ce a inlesnit comunicatiile. S-au infiintat companii aeriene care faceau curse regulate si au aparut avioanele de pasageri.
In 1927, Charles Lindbergh traverseaza pentru prima data Atlanticul, legand astfel, pe calea aerului, Europa de America de Nord. In 1931, Pacificul este traversat fara escala, din Japonia pana in Statele Unite (in orasul Seattle). Aviatia devine un sport, iar la mitingurile aviatice se pot vedea acrobatii aeriene foarte spectaculoase.
Odata cu al doilea razboi mondial, avioanele incep sa aiba viteze ametitoare, iar bombardamentele devin distrugatoare. Germanii folosesc primii avionul cu reactie, spre sfarsitul razboiului. Acesta ajungea pana la o viteza aproape dubla fata de cea a unui avion obisnuit. Avionul cu reactie nu mai foloseste elicea, ci este propulsat de motorul sau, asemenea unei rachete.
In zilele noastre, avioanele de acest fel au devenit ceva obisnuit, mai ales pentru aviatia militara. Companiile aeriene de calatori folosesc aparate ce pot transporta sute de persoane la bord, legand unele de altele cele mai indepartate locuri ale planetei.
nu mai copia