Suma dintre triplul primului numar si dublul celui de-al doilea numar impartita la 24 da catul 18 si restul 16. Raportul intre diferenta dintre triplul primului numar si dublul celui de-al doilea numar si diferenta dintre primul numar si dublul celui de-al doilea numar este 5. Aflati numerele.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-04T16:29:02+03:00
(3a+2b)/24 = 18 rest 16 => 3a+2b = 18*24 + 16 => 3a+2b = 432+16 => 3a+2b = 448

(3a-2b)/(a-2b) = 5 => 3a-2b = 5a-10b => 8b= 2a => a= 4b

inlocuim a=4b in prima relatie : 

3*4b+2b = 448 => 14b=448 => b= 32, deci a = 4*b = 4*32 => a = 128
9 4 9
2014-05-04T16:37:10+03:00
(3a+2b):24=18rest16⇒ 3a+2b=448
 \frac{3a-2b}{a-2b} =5 ⇒2a=12b⇒ a=6b

inlocuimin suma: 18b+2b=448⇒
                     ⇒ 20b=448 ⇒ b=22,4
                                       ⇒a=134.4