Daca scadem 18 dintr-un numar necunoscut, diferenta o inmultim cu 15, la produsul obtinut adaugam triplul numarului necunoscut, apoi inmultim suma obtinuta cu 3 si din rezultat scadem 252, obtinem 72. Aflati numarul.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-04T15:53:28+03:00
A= numarul

[(a-18)*15 + 3a] *3 - 252 = 72
[(a-18)*15 + 3a] *3 = 324
(a-18)*15 +3a = 108
15a - 270 + 3a = 108
18a = 378
a=21
7 5 7
2014-05-04T16:01:03+03:00
Fie  x-nr. necunoscut
[(x-18)·15+3x]·3-252=72
[(x-18)·15+3x]·3=72+252
(15x-270+3x)·3=324
(18x-270)=324
54x-810=324
54x=1134
x=21

scuze...asa e corect

6 3 6