Identificati predicatele si apoi subiectele din urmatoarele enunturi. Aratati felul subiectelor (subanteles sau inclus). a. Pe langa plopii fara sot Adesea am trecut. b. L-am ascultat pe Oance, privind la stele si depanand de colo pana colo, pe cuiele lor, firul povestii lui. c. Strain la vorba si la port Lucesti fara de viata. d. Si saruta pe nepotel; apoi ii potriveste palaria.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-04T15:36:09+03:00
C)lucesti=PV,exp prin vb pred,mod ind,timp prezent,pers a2-a,nr sg,f afirmativa,diateza activa,conj a4-a.
d)saruta=PV,exp prin vb pred,mod ind,timp prezent,pers a3-a,nr sg,f afirmativa diataza activa,conjugarea 1.
potiveste=PV,exp prin vb pred,mod ind,timp prezent,mod ind,timp prezent,pers a3-a,nr sg,f afirmativa,diateza activa,conjugarea a4-a.
a) am ascultat=PV,exp prin vb pred,mod ind,timp perfect compus,pers 1,nr sg,f afir,d activa,conj 1
Subiecte:
b)subiect inclus
c)subiect inclus
d)subiect subinteles
Subiect inclus cand verbul este la pers 1 sau a2-a sg si pl,iar subinteles cand vb este la pers a3-a sg sau pl.
10 4 10
2014-05-04T15:36:30+03:00
A. plopii-subiect, am trecut-predicat, b. am ascultat-predicat  , Oance-subiect, c. lucesti-predicat , viata-subiect, d.saruta-predicat nepotel-subiect
4 3 4