Răspunsuri

2014-05-04T15:27:10+03:00
2a-20=b:30=c+13=d:75=5
d=375
c+13=375
c=362
b:30=362
b=10860
2a-20=10860
2a=10880
a=5440
Raspunsul in carte la spate imi spune ca a=40 ...
e rezolvat corect poti face proba
vezi rezolvarea mea.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-04T15:33:14+03:00
Fie a = numarul care trebuie aflat. 
(2a-20)/30 +13 =b
Impartindu-l pe 75 la ultimul rezultat (b), obtinem catul 5 , adica : 75/b=5 => b=75/5 => b=15 dar 
(2a-20)/30 +13 =b       => (2a-20)/30 + 13 = 15 => (2a-20)/30 = 2 => 2a-20 = 60 => 2a = 80 => a = 40. 



2 4 2