a) 324+3x{386+[48+2x(5xa-16x5)]}=1866

b) 6+4x{2+3x[8-2x(a-3x5)]}=86

c) 15+15x[88-3x(42-225:15+a)-36:6]:5=18

d) 13-3x{2-12:[10-8:(a+3)x2]}+7=20

e) 41-5x{[6-3x(a-48:4):9]x4-45:9-35:5}=1

f) [32x18-10x(105-54:a)]:11-36:9+40:8=7

Ma ajutati ? Trb rezolvate pas cu pas !!

2

Răspunsuri

2014-05-04T12:41:52+03:00
A)  3×{386+[48+2×(5×a-16×5)]}=1866-324                                                                          3×{386+[48+10a-160]}=1542                                                                                        3×[386+(10a-112)]=1542                                                                                            [386+(10a-112)]=1542÷3                                                                                              (386+10a-112)=514                                                                                                     274+10a=514⇒10a=514-274⇒10a=240⇒a=240÷10⇒a=24                                                                                                                                                                       b) 
3 3 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-04T13:01:49+03:00