Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-03T22:22:29+03:00
       Genul epic reuneste totaitatea operelor in care autorul isi transmite in mod indirect ideile si sentimentele prin intermediul personajelor , a actiunii si a vocii narative.                     Un asemenea tip de text este si opera ,,...'' avand toate caracteristicile genului.Se observa astfel prezenta vocii narative obiectiva, neimplicata aspect dovedit de marcile lexico-gramaticale ,,s-azvarle'', ,,trimite'', ''ii''.                                                                         De asemenea se observa prezenta actiunii la care participa personajele.Sunt prezentate 3 tablouri : Oastea romana lupta impotriva ostirii pagane;Are loc urmarirea lui Pasa Hassan de catre Mihai Viteazaul urmata de al treile tablou: Ajungerea fiecarui domnitor in tabara proprie.In expozitiune se prezinta armata romana in plina ofensiva condusa de Mihai Viteazul caracterizat de prospetime si naturalete, da dovada de bun organizator ''voda o-mparte calare trecand'' , in desfasurarea actiunii da dovada de curaj prezentat fiind in antiteaza cu Pasa isi dovedeste curajul ,,Sa piara azi unu din noi'' in timp ce pasa fugea ''zboara soimeste'' devenind totodata ridicol intruchipand model de anti-conducator.                                                                                                                      Insumand argumentele mentionate, concluzionez ca opera Pasa Hassan apartine genului epic. (scuze pentru posibilele greseli ) :)                                                                                                           
3 5 3
2014-05-03T23:38:53+03:00
      Orera literara apartine genului epic deoarece intruneste notele definitorii al unei astfel de creatii.
        In primul rand, este prezente figurile de stil si imaginile artistice precum:epitet,personificare si aimagini artistice precum:imagini vizulale.auditive,cromatice.
        In al doilea rand,eul liric  obiectivisi face simtita prezenta in text prin marci lexio-gramaticale: verbe la persoana  aIIa si aIIIa.Modul de exunere utilizat este descrierea ,naratiunea , acestea fiinfd imbinate cu scurte dialoguri.
         In concluzie,apartine genului epic opera Pasa Hassan.