Pretul unui telefon mobil a scazut cu 10% si, dupa o saptamana, noul pret a scazut cu inca 10%.Dupa cele doua modificari de pret, telefonul costa 81 de lei.
a) Aratati ca pretul initial al telefonului a fost de 100 de lei.
b) Cu ce procent din pretul initial s-a micsorat pretul produsului dupa cele doua ieftiniri?

2

Răspunsuri

2014-05-03T21:55:13+03:00
X-pretul initial
x-10/100x=a(a-noul pret)
x-0,1x=a
a-10/100=81
a-0.1a=81
0.9a=81/:0.9
a=90 lei
x-0.1x=90
0.9x=90 /:0.9
x=100 lei
b) 19 la suta din pretul initial

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-03T23:50:28+03:00
100 * 10% = 10
100 - 10 = 90
90 * 10 % = 9
90 - 9 = 81 
b) 100 - 81  = 19     cu 19 %
    








2 5 2