Răspunsuri

2014-05-03T21:50:04+03:00
Concentratia procentuala este masa dizolvata x 100/masa de solutie, deci 40 x 100/240, adica 16,66%. 
Concentratia molara este nr de moli pe volum. Scrii formula densitatii, adica masa de solutie pe volum, si scoti de aici volumul: V=240/1,02=235,2 cm cubi. Transformi volumul in dm cubi: 0,23 dm cubi. Ca sa afli nr de moli, imparti masa de sare la masa molara: 40/58,5=0,68. Apoi imparti nr de moli la volum si iti da concentratia =0,68/0,23=2,9; adica aproximativ 3. 
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-03T22:34:11+03:00
C%=md/ms * 100 = 40/240 * 100 = 16,66%
ms = 40+200=240 g
cM=c%*ro*10/masa molara acid = 16.66*1,02*10/58,5=>cM=2,9 moli/litru 

masa molara NaCl=23+35,5=58,5g/mol
2 5 2