Un elev a cumparat 10 carti de literatura si matematica. El plateste 9 lei pt o carte de literatura si 7 lei pt o carte de matematica,cheltuind astfel 75 de lei. Cate carti de matematica a cumparat elevul?

2

Răspunsuri

2014-05-03T19:54:20+03:00
Fie L=pretul unei carti de literatura si M= pretul unei carti matematica
L=9 lei
M=7 lei
9x+7y= 75
x + y =10
unde x= nr. de carti de literatura
y= nr. de carti matematica
Multiplicam ecuatia 2 cu 7 (ecuatiile formeaza un sistem)

9x+7y=76
7x+7y=70
2x=6 de unde rezulta x=3.
A cumparat 3 carti literatura si 7 matematica.

Esti sigur ca nu platea 76 de lei? Eu o fac cu 76, in cartea pentru teste posibile era cu 76 lei.
Imi cer scuze, era 76 de lei. Iti multumesc foarte mult!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-03T20:10:09+03:00
9xl+7xm=76
l+m=10
9l+7m=2l+7l+7m=2l+7x(l+m)
9l+7m=76
2l+7x (l+m)=76
2l+7x10=76 adica 2l=76-70, de unde 2l=6⇒l=6:2=3
10-3=7carti de matematica.
Unde nu intelegi sa-mi spui, ok?
Multa Bafta!



Apropo, ca sa sti l=carti de literatura , si m=carti de matematica, ca sa intelegi mai bine.
Am inteles tot si chiar foarte bine, iti multumesc frumos!
Cu mare placere.