-Care este forma literara a cuvinteloraripe si ici,folosite in text?
-Aratati cum s-a format cuvantul singurel.
-Gasiti intr-un dictionar sensul urmatoarelor cuvinte si expresii:
:a se legana;cantaret;frunza-n dunga;noroc;a ingana;pe rand pe rand.
-Ce sens au in poezia "Ce te legeni..." cuvintele mentionate mai sus.
-Identificati in text cuvintele apartinand campului lexical al substantivelor codru si pasare.




- Ce te legeni, codrule,
Fără ploaie, fără vânt,
Cu crengile la pământ?
- De ce nu m-aş legăna,
Dacă trece vremea mea!
Ziua scade, noaptea creşte
Şi frunzişul mi-l răreşte.
Bate vântul frunza-n dungă -
Cântăreţii mi-i alungă;
Bate vântul dintr-o parte -
Iarna-i ici, vara-i departe.
Şi de ce să nu mă plec,
Dacă păsările trec!
Peste vârf de rămurele
Trec în stoluri rândurele,
Ducând gândurile mele
Şi norocul meu cu ele.
Şi se duc pe rând, pe rând,
Zarea lumii-ntunecând,
Şi se duc ca clipele,
Scuturând aripele,
Şi mă lasă pustiit,
Vestejit şi amorţit
Şi cu doru-mi singurel,
De mă-ngân numai cu el!

2

Răspunsuri

2014-05-03T16:17:35+03:00
Ici- aici  aripe- aripi
singurel derivare cu sufix
12 4 12
1.aripi
1.aripi, aici 2.singurel=derivat cu suf. el de la cuv de baza singur. 3.a se clatina, muzicant, frunza pe sfarsit, succes bafta, A imita si imediat. 4. Aceste cuvinte ajuta cititorul sa inteleaga mesajul poeziei. 5.camp lexical codrul:crengile , frunzisul, frunza si ramurele si camp lexical pasari:cantaretii, pasarile si randunele SFARSIT.Auzi dar tu trebuie sa fi mai atent la ore si sa nu ii mai pui pe altii sa iti faci temele singur si nu mai scri ca nu sti ca sunt banalitati.
Nu zic acum ca nu sti nu o lua in nume de rau dar ti -am zis
iti multumesc mult de tot
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-03T16:23:42+03:00


aripi

aici



derivare cu sufix



a se legana-a se clatina

cantaret-muzicant

frunza-n duga-frunza pe sfarsite

noroc-succes,bafta

a ingana-a imita

pe rand pe rand-imediat



aceste cuvinte ajuta la intelegerea mesajului poeziei




33 4 33