Va rog sa imi rezolvati problema aceasta cu calcule:pentru aniversarea lui Dino s-au cumparat 120 sticle cu suc,dar nu sunt suficiente.Organizatorul se gandeste:daca as mai cumpara 55 de sticle ar mai ramane cateva;daca as cumpara 53 de sticle,nu ar ajunge.

2
ce trebuie s aflii
sa*
Trebuie sa aflu cate sticle trebuie sa mai cumpere organizatorul.Logic,stiu ca sunt 54,dar trebuie sa aflu prin calcule.
ok

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-03T12:52:06+03:00
Nu sunt sigur dacă asta e ideea, dar îți scriu metoda asta:

 \left \{ {{120+55=x+k } \atop {120+53=x-k}} \right.

Adică numărul total ideal de sticle, notat cu x, este depășit sau mai trebuie completat cu k sticle.
Adunând relațiile, obținem: 

120+55+120+53=2\cdot x

348=2x \\ x=348:2=174

⇒ x=174-120=54 (sticle necesare)


2 5 2
2014-05-03T12:55:27+03:00

120+55=x+y

120+53=x-y

120+55+120+53=2x

2x=348

x=174

174-120=54 sticle


1 5 1