Legătura ionică este un tip de legătură chimică formată datorită existenței unor forțe electrostatice dintre doi ioni încărcați cu sarcini opuse. Legăturile ionice sunt adesea formate între un cation (care este adesea un metal), și un anion (care este adesea un nemetal). Legătura ionică pură nu poate exista: toți compușii ionici au un mic grad de legătură covalentă. Astfel, o legătură ionică este considerată o legătură în care caracterul ionic este mai proeminent decât caracterul covalent. Cu câ
Cu cât este mai mare diferența de electronegativitate între cei doi atomi care-și formează legătura, cu atât legătura este mai polară (mai ionică).
mersi:)

Răspunsuri

2014-01-20T19:54:34+02:00
Dupa numarul de ioni de pe ultimul strat
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-20T19:56:44+02:00
Legatura ionica se formeaza prin cedare-acceptare de electroni ,iar legatura covalenta se realizeaza prin punere in comun de electroni
asta stiu,dar daca imi da o legatura si nu imi zice de care e,de unde imi dau seama daca e ionica sau covalenta?
cea ionica se realizeaza numai intre metale ,si cea covalenta intre metale si nemetale. la asta te referi?
da,mersi
nu ai pt ce :)