Probleme care se rezolva cu ajutorul ecuatiilor.

Mai multi copii vor sa cumpere o minge. Daca fiecare participica cu 5 lei le lipsesc 15 lei , iar daca fiecarte participa cu 8 lei le raman 18 lei . Cati copii sunt si cat costa mingea?

2
x=nr copiilor 5x-15=8x+18 8x-5x=18+15 3x=33 x=33:3 =11 11x5=55 55+15=70 lei costa mingea 11x8=88 88-18=70

Răspunsuri

2014-05-02T18:30:56+03:00
X->nr copii
y->pretul mingii
rescriem enuntul sub forma
5x=y-15 sau 5x-y=-15
8x=y+18 sau 8x-y=18
Amplificam prima relatie cu -1
=> -5x+y=15 (adunam la a 2 a relatie)
= 3x=33=> x=11 , deci y=55+15=70

Mersi , dar n-am ajuns la astfel de ecuatii .. Trebuie rezolvata doar cu o singura necunoscuta :)
pai nu vad cum poti s-o rezolvi altfel
si nu am lucrat cu 2 necunoscute (am folosit metoda reducerii si am ajuns la o ec cu o necunoscuta-pe care am folosit-o pentru a o afla pe a 2a)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-02T19:00:57+03:00
X=nr copiilor 
5x-15=8x+18   8x-5x=15+18
3x=33    x=11   11x5=55    55+15=70 lei mingea
11x8=88   88-18=70
1 5 1