Răspunsuri

2014-05-02T17:38:08+03:00
Gasesti pe internet foarte multe detalii despre nazism.
Te poti referi si la Holocaust, este un subiect foarte interesant. Cred ca ar trebui sa te axezi si pe caracteristicile nazismului.
Multa bafta!
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-02T23:32:41+03:00
Termenul de "nazist" provine de la numele complet al partidului nazist : Partidul Muncitoresc German National-Socialist . ideologia nazista este o varianta a fascismului imaginata de catre Adolf Hitler, ale carui idei au fost exprimate in lucrarea "Mein Kampf" (1925). Hitler vorbeste despre impunerea prin forta a "noii ordini" naziste , care sa permita crearea asa-numitului spatiu vital, absolut necesar pentru dezvoltarea "Germaniei mari". cautarea spatiului vital insemna, in conceptia lui Hitler, ruperea lanturilor impuse la Versailles si preluarea de teritorii pe seama tarilor vecine. a aparut astfel un adevarat ethos militar, ale carui concretizari practice au fost formatiunile paramilitare : Camasile Brune si S.S.-ul. In lucrarea sa, Hitler expune si teoria superioritatii ariene. Considera ca germanii reprezentau rasa superioara ce trebuia sa supuna rasele inferioare (slavi, asiatici) si sa extermine rasele impure, evreii sau tiganii. Asadar, in centrul ideologiei naziste sta nationalismul fundamentat pe ideea superioritatii rasei germane precum si antisemitismul. Baza doctrinei naziste o reprezenta poporul. Desi a subliniat necesitatea conducerii poporului de catre un singur om , Hitler a incercat sa obtina o supunere de masa, impunandu-si controlul asupra mijloacelor de informare in masa. A dat dovada de abilitati in materie de propaganda politica de atragere a sprijinului majoritatii poporului german si de punere in scena a unor mari mitinguri si manifestatii naziste. Adolf Hitler a fost cel care a pus ideologia nazista in practica in Germania, odata cu ajungerea la putere in 1933.

       Pierzand Primul Razboi Mondial , Germania a fost fortata sa plateasca despagubiri uriase statelor invingatoare. Inflatia a atins cote exagerat de inalte. Pe fundalul acestor probleme , cat si a teoriilor ce puneau infrangerea pe seama evreilor, s-a nascut Partidul Muncitoresc German National -Socialist. In Germania, urmare a alegerilor parlamentare, castigate de nazisti, la data de 30 ianuarie 1933, Adolf Hitler a devenit cancelar (prim-ministru). A fost instaurata dictatura prin acordarea de puteri depline lui Hitler de catre Parlament, liderul detinand, pe langa puterea executiva, si putere legislativa.
Partidele politice si sindicatele au fost desfiintate si Partidul Nazist a devenit partid unic. Este infiintata politia politica, Gestapo, si incepe eliminarea potentialilor adversari politici, astfel ca in 30 iunie 1934 are loc "Noaptea cutitelor lungi". Hitler ordona asasinarea, de catre S.S. (formatiune paramilitara a partidului; garda personala a lui Hitler) a principalului sau rival din partid , Ernst Rohm, precum si a liderilor importanti ai gruparii paramilitare rivale, S.A. (trupe de asalt). Pe parcursul anilor urmatori va pune in aplicare programul de expasiune teritoriala a Germaniei in Europa, precum si politica sa antisemita.
   Initial, anexeaza Germaniei , in 1938, cu acordul Frantei si Marii Britanii, teritorii locuite de populatie de origine germana : Austria si zona sudeta a Cehoslovaciei. Ulterior, dupa 1939 , cucereste intinse teritorii din Europa, pe care le exploateaza economic in folosul Germaniei. In cadrul actiunilor antisemite , un rol important l-au avut Legile de la Nurenberg, emise in 1935. Prin aceste legi era definita calitatea de cetatean german, evreilor fiindu-le retrasa cetatenia germana; li se interzicea practicarea unor profesii, ca medic sau avocat, erau obligati sa poarte pe haine semnul distinctiv, Steaua lui  David, erau interzise casatoriile mixte. De asemenea, evreii vor fi evacuati din propriile locuinte si fortati sa se mute in locatiii special construite, in afara oraselor, in ghetouri. In 1938 are loc "Noaptea de cristal", actiune antisemita, prin care s-au vandalizat pe scara larga locuintele, magazinele si sinagogile evreiesti. In perioada celui de-al Doilea Razbi Mondial, Hitler a apelat la asa-numita "solutie finala", exterminarea in masa. Holocaustul reprezinta, fara indoiala una dintre cele mai mari crime din istoria omenirii, de unde si  importanta rememorarii acestuia pentru a se evita un nou asemenea genocid. Hitler va conduce Germania pana in aprilie 1945, cand s-a sinucis.
1 5 1