Media aritmetica a trei numere este egala cu 37. Stiind ca al treilea numar este cu 15 mai mare decat triplul primului numar, iar dublul primului numar este cu 12 mai mic decat al doilea numar , aflati numerele.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-02T15:29:56+03:00
(a+b+c)/3=37
a+b+c=111
c-15=3a
c=3a+15
2a+12=b
2a=b-12
a=(b-12)/2
c= 3 *(b-12)/2 +15=  (3b-36)/2 +15

(b-12)/2 +b+ (3b-36)/2 +15=111 aducem la acelasi numitor
b-12+2b+3b-36+30=222
6b-18=222
6b=240
b=40
a=28/2=14
c=(120-36)/2 +15=  84/2 +15= 42+15= 57
12 4 12
2014-05-02T16:12:43+03:00
(a+b+c)/=37
a+b+c=111
c-15=3a
c=3a+15
2a+12=b
2a=b-12
a=(b-12)/2
c=3
·(b-12)/2+15=(3b-36)/2+15
(b-12)/2+b+(3b-36)/2+15=1
b-12+2b+3b-36+30=222
6b-18=222
6b=240
b=40
a=28/2=14
c=(120-36)/2+15=84/2+15=84/2+15=42+15=57
3 3 3