Explicati folosirea cratimei in scrierea cuvintelor subliniate V oi zidi pe voi/ V oi zidii de vii

2
V - pe voi
V-oi zidi pe voi
cratima devine o marca a pronuntarii legate a cuvintelor ,datorita ritmului rapid/tempoului rapid al vorbirii ,ceea ce poate avea consecinte vizibile in plan fontic (caderea sau elidarea unui sunet/a unei vocale ,disparitia unei silabe ,chiar aparitia unui diftong /a unui triftong intre cele doua cuvinte,prin eliminarea hiatului)si in plan prozodic (mentinerea aceluiasi ritm si a aceleiasi masuri a versurilor )

Răspunsuri

2014-05-02T12:15:28+03:00
 cratima, semn ortografic s-a folosit in secventa citata pentru a indica lipsa sunetului 'a',pentru a evita hiatul si pentru a indica rostirea intr-o singura silaba a 2 parti de vorbire diferite verbul auxiliar 'va' ce ajuta la formarea timpului viitor si pronumele personal 'voi'
12 4 12
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-02T12:18:03+03:00
Cratima semn de ortografie uneste doua cuvinte libere , pronunțați legat datorită ritmului rapid al vorbirii . Totodata marchează elidRea unei vocale , evitarea hiatului si dispariția unei silabe. La nivel morfologic desparte doua părți de vorbire diferite pron. Personal 'v' si verbul auxiliar "voi" din structura verbului la viitor "voi zidi"
10 4 10